zaterdag 15 juni 2019

Makkelijke quiche | Recipes

Vandaag heb ik voor jullie een lekker en makkelijk recept voor jullie. Makkelijk om te maken en daarom ook fijn voor de warme dagen. Er staan meerdere recepten van de zogenaamde quiche lorraine op internet, vandaag laat ik jullie zien hoe ik deze quiche maak.





Mocht je geen vlees eten, dan kun je de spekjes natuurlijk weglaten of vervangen door iets naar keuze!

1 Verwarm de oven voor op 200 graden (ik gebruik 180 graden bij heteluchtoven).
2 Bak de spekjes en de roerbakgroenten, ik bak ze altijd in 2 aparte pannen.
3 Doe de gebakken spekjes en roerbakgroenten in een kom (die groot genoeg is, alle ingrediënten gaan hier uiteindelijk in). Je kunt ook bijvoorbeeld je quiche vullen met prei ipv roerbak/ macaronigroenen. Ik kijk altijd naar wat ik in huis heb en voeg dit toe.
4 Bedek de vorm die je gebruikt voor je quiche met bladerdeeg (eerst even insmeren met boter/ olijfolie zodat het niet vast blijft plakken). Ik zet deze altijd even (max 5 minuutjes) in de oven zonder vulling, zodat de binnenkant ook een beetje krokant wordt.
5 Ondertussen voeg je de overige ingrediënten in je kom toe en meng je alles goed door elkaar.
6 Vul de bladerdeeg vorm met je mengsel en zet het voor ongeveer 35-40 min in de oven en je bent klaar!

Het eindresultaat!

Maken jullie weleens quiches en waarmee vullen jullie ze?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!