woensdag 19 juni 2019

The Beauty & the Brains | tag

Hi! Omdat ik tags altijd heel erg leuk vind (om te lezen) heb ik er vandaag eentje voor jullie, namelijk de beauty & brains tag!





Favourite book - Ik probeer weer meer boeken te gaan lezen, maar doordat mijn studie enorm veel tijd kost kom ik er minder aan toe dan dat ik graag zou willen. In de reistijd van huis naar stage probeer ik dan een stukje te lezen. Het laatste boek wat ik gelezen heb is Judas, van Astrid Holleeder. Ik heb het hele Holleeder verhaal gevolgd en daarom wilde ik het boek ook graag lezen. Ik vond het een fijn boek om weg te lezen en een kijkje in het vroegere leven van de Holleeders te lezen. Ik heb de helft van het boek uitgelezen in 2 middagen in het zonnetje.
Haar tweede boek, dagboek van een getuige, staat ook nog op mijn leeslijstje. Ik wil alleen eerst het boek over Anne Faber lezen en het andere boek met betrekking tot haar zaak: hoe kon dit gebeuren.




Favourite quotes -
'Some people will only like you if you fit in to their box. Don't be afraid to shove that box up their ass'
'People are gonna judge you anyway, so forget everyone and be yourself'
'I feel like i wanna murder someone, and also, i want soft pretzels'
'You're ripped at every edge but you're a masterpiece'

English or Math - Engels. Rekenen is écht niet mijn ding. Ik gebruik soms nog een rekenmachine om uit te rekenen hoeveel 5+9 is, gewoon just to be sure.

Science or Art - dan kies ik kunst. Scheikunde/ natuurkunde waren echt vakken waar ik zo slecht in was en gewoon ook niks aan vond. Ik heb een tijdje heel veel met fotografie gedaan en wilde zelfs de opleiding grafisch vormgever gaan doen.



Name 5 music artists or albums that changed your life - ik zou zo even niet weten wie/ wat mijn leven veranderde. Ik vind wel een paar artiesten inspirerend, maar tot 5 zal ik niet komen. Ik vind de teksten van Ed Sheeran en Sam Smith echt heel mooi, dat ik op bepaalde momenten er tranen van in m'n ogen krijg. De nummers 'Someone like you' van Adele en 'Hold back the river' van James Bay blijf ik ook echt heel mooi vinden. Teksten van The Black Keys zijn soms ook wel inspirerend, hey dat was 5!

Favourite & least favourite subjects at school - ik zit nu in jaar 3 (bijna 4) van HBO rechten. Strafrecht (inleidend, verdiepend, europees strafrecht, alles mbt strafrecht) vind ik heel leuk en da tis ook terug te zien in mijn resultaten. Tot nu toe is mijn minst favoriete vak burgerlijk recht en dan contracterecht/verbintenissenrecht. Arbeidsrecht vond ik inleidend wel leuk, maar nu ik het vak verdiepend krijg vind ik er niet veel aan en dat is óok terug te zien in mijn cijfer ;).

Favourite 'Celebrity with a brain' - ik vind Angelina Jolie oprecht een inspiratie. Naar mijn idee heeft zij echt 'a brain' en denkt ze na over de wereld. Ik vind haar altijd heel mooi en natuurlijk over komen, van binnen en van buiten.

If you could study anything anywhere, what would it be? - als studeren niet zo ontzettend duur was zou ik na het HBO nog graag naar de universiteit gaan en daarna voor een master strafrecht studeren. Criminologie lijkt mij ook erg interessant, maar dan meer als een minor en niet een gehele opleiding. Mogelijk ga ik een schakeljaar op de uni volgen, maar tegen die tijd ga ik dat nog even goed bekijken.

What's your nerdy little secret? - ik vind het stiekem allemaal best interessant wat ik leer op m'n opleiding, op een aantal vakken na.



Favourite beauty Guru(s), who you admire for more than their love of beauty/fashion - ik vind de video's van Carrie Rad heel inspirerend, omdat zij op haar kanaal veel bespreekt met betrekking tot self care en self love.

If your channel/ blog didn't focus on beauty/ fashion, what would it be? - ik focus mijn blog op lifestyle en dingen die ik zelf schrijf dus hij is hier eigenlijk ook niet op gefocust.

Name some things that you're obsessed with that other people would find strange or geeky - ik ben best obsessed met skincare en ingrediënten, ook voor mijn haar. Ik denk niet dat iedereen dit zal begrijpen, en bijvoorbeeld gewoon een pot niveau op hun gezicht smeert.



1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!