maandag 29 juni 2020

Mijn serie aanraders | #1

Vandaag deel ik met jullie mijn favoriete series van het laatste moment!




La casa de papel 
Ik houd van money heist films, net als bijvoorbeeld de ocean's reeks. Ik vond la casa de papel zó leuk, dat het na het afkijken moeilijk was om een nieuwe leuke serie te vinden. De serie gaat over een groep mensen die onder de leiding van El Proffessor de Munt (een bank) bezet. Ze brengen een lange tijd door in de bank, met als vooropzet geen bezoekers/ gegijzelde mensen pijn te doen.
Ze zijn verkleed in de kenmerkende rode pakken met het Dali masker. Meer ga ik je niet vertellen, dan ben ik bang dat ik teveel spoil 😁
In de serie krijg je ook een beetje het verhaal van de achtergrond van de personages mee. La casa de papel bestaat uit 4 seizoenen.


Grey's Anatomy
Ik volg Grey's Anatomy op RTL 8 en ben er een keer eigenlijk per ongeluk naar gaan kijken, waarna ik fan werd. Grey's Anatomy vindt grotendeels in een ziekenhuis plaats, waar ook verschillende relaties plaats vinden waardoor je ook het priveleven van deze artsen ziet. De serie draait grotendeels om de doktoren die als intern gestart zijn en doorgroeien tot volwaardige artsen. Daarnaast komen er ook weer nieuwe interns bij. Ik word vaak heel erg vrolijk van het kijken, al zijn er afleveringen waar ik het wel moeilijk mee had (en een paar tranen liet). Inmiddels zijn er 16 seizoenen van Grey's Anatomy, ik zelf ben nu ergens in seizoen 10.


Killing Eve
Killing Eve ben ik gaan kijken omdat ik fan was van Sandra Oh, wie Christina Yang's personage speelde in Grey's Anatomy. De verhaallijn sprak mij ook aan en ik was toe aan een nieuwe serie (naast elke dag een aflevering van Grey's dus). Killing Eve gaat voornamelijk over Villanelle, huurmoordenares, en Eve, wie in eerste instantie bij MI5 werkt en na ontslag bij MI6 gaat werken. Eve komt Villanelle op het spoor en komt uiteindelijk zo dichtbij dat ze elkaar meerdere malen tegen komen. Daarnaast draait het om de criminele organisatie the Twelve, waar Eve en het team steeds dichterbij lijken te komen. Ik vind de serie spannend en daarnaast vaak enorm grappig. Het draait om een huurmoordenares dus er worden natuurlijk ook moorden gepleegd, het is daarbij wel bewonderenswaardig hoe Villanelle steeds zo creatief is met haar verschillende personages bij het plegen van deze moorden. Er zijn 3 seizoenen van Killing Eve, ik ben momenteel bezig met seizoen 3 waar ik elke zondagavond een aflevering van kijk bij NPO3.


Dat waren de series voor deze keer, hebben jullie nog aanraders?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!