woensdag 4 juni 2014

How is life?

Hoe gaat het, hoe zijn je examens gegaan, wat ga je hierna doen? Vragen die ik dagelijks te horen krijg en ik word er eigenlijk een beetje gek van.

Want om eerlijk te zijn, gaat het allemaal niet goed. Ik stress heel erg veel, en slaap weinig. Ik ben afgewezen op m'n opleiding en heb nu nog een 1 school en daar wacht ik op, anders heb ik volgend jaar geen school. M'n examens zijn voor me gevoel ook niet al te best gegaan en ik moet nog tot 12 juni wachten, nog iets minder dan een weekje. Zaterdag ben ik 17 jaar geworden en ik besefte me dat het bijna voorbij is, het leven als zorgeloze 'tiener'. Nu lijkt het me wel leuk dat er dingen komen zoals een rijbewijs, maar daar staat ook weer tegenover dat je meer voor jezelf moet gaan betalen zoals zorg. Ik zou graag een eigen huis willen, een plekje voor mezelf. Maar als ik eenmaal weg ben kan ik niet meer terug, en het is heel duur natuurlijk. Ik heb de laatste tijd veel keuzes moeten maken, en dat is niet makkelijk wanneer ik niet eens weet wat ik nou wil. Ik heb er ook n hele lange tijd uitgelegen met bloggen omdat ik gewoon geen tijd had en even tot rust wilde komen.
Ik heb Gossip Girl afgekeken, en ben nu weer aan een nieuwe serie begonnen: Californication. Ik vind het zelf een hele leuke serie, en er loopt ook een boodschap doorheen. Het is een beetje grof soms, dus als dat je ding niet is zou ik deze serie niet kijken. De grote lijn gaat erover dat Hank Moody, schrijver, die probeert z'n leven en ook vooral z'n relatie weer terug te krijgen.
Ik merk ook dat ik meer de behoefte heb meer op mezelf te zijn terwijl ik eerst nooit echt alleen wilde zijn. Ik heb de laatste tijd heel veel nagedacht over hoe m'n leven is en wat ik wil gaan veranderen. Ik ben de laatste tijd ook meer aan het schrijven over m'n gevoelens en ik merk zeker dat dit opluchting geeft. Ik ben van plan het bloggen weer op te gaan pakken, maar jullie zullen voorlopig minder artikelen kunnen verwachten dan ik eerst deed. Wat meer tag's dan producten, omdat ik dat eigenlijk leuker vind. Ik hoop jullie hierbij weer een beetje bijgepraat te hebben, en ik hoop dat jullie m'n blog niet vergeten zijn. Liefs, Laura

2 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!