zaterdag 13 januari 2018

Curly hair | #1 my hairjourney

Hello y'all,
ik ben een tijdje weggeweest maar wil weer wat actiever gaan worden.
Vandaag begin ik met mijn curly hair ''journey''.

girl, curly hair, and beauty afbeelding


Vanaf kleins af aan had ik al krullen, mijn moeder vond het toen leuk om kleine staartjes op mijn hoofd te zetten. Toen was er nog geen probleem, maar naarmate ik ouder werd werden het frizzy curls. Toen ik in het eerste jaar van de havo zat had ik enorme pluis bij mijn krullen, ik heb dan ook echt een hekel aan die schoolfoto! De jaren erna volgde schoolfoto's met gestijld haar, want ik was mijn krullen zat.



Ik weet natuurlijk niet meer wat ik voor mijn haar gebruikte destijds, maar ik vind het zo lelijk dat ik geen eens een foto wil delen. Natuurlijk komt het ook door de hormonen/pubertijd dat het niet zo geweldig zat, maar ik vond mijn haar echt lelijk. Zoals gezegd, ging ik het elke keer stijlen. Niemand zag mij nog met krul, hooguit met wat slag als ik geen zin had om het helemaal glad te stijlen.

Dit deed ik een paar jaartjes en op een gegeven moment besloot ik mijn haar bruin te verven. Volgens mij was ik toen 14/15/16 jaar. Een tijdje later (1,5 tot 2 jaar denk ik) begon ik het minder te stijlen, bruin haar gaf minder snel een pluizig aanzicht ofzo. Ook was mijn haar wel verbeterd, waarschijnlijk speelde de leeftijd heel erg mee in die slechte periode. Op een gegeven moment stijlde ik alleen de bovenkant nog, omdat dit altijd vervelend zat. mijn haar aan de uiteindes was nu meer slag dan krul.



Ergens tussen mijn 18e en 19e leeftijd begon ik mijn producten heel licht aan te passen. Ik gebruikte geen shampoo meer met sulfaten, toen gebruikte ik OGX marokaanse argan en Lovea karite karma shampoo.

Inmiddels ben ik sinds ongeveer oktober/november 2017 langzaam wat dingen van de curly girl method (cg) gaan toepassen. Sinds eind december gebruik ik nu alleen nog cg vriendelijke producten, maar ik gebruik wel droogshampoo (alcoholen) en verf mijn haar (wat eigenlijk ook wordt afgeraden). De foto's hieronder zijn het resultaat van ongeveer 1-2 maand cg. Natuurlijk zit het de ene keer beter dan de ander, het blijven immers krullen!

Mijn haar is veel gezonder geworden en het groeit nu langer, toen ik het zoveel stijlde is het namelijk nooit zo lang geweest  (en nu zitten er nog eens krullen in waardoor het korter wordt).
Ik stijl héél af en toe een klein stukje aan de bovenkant als het echt niet wil zitten.

In het volgende artikel over krullend haar zal ik wat meer delen over de curly girl method en over welke producten ik gebruik.
Ben je nieuwsgierig geworden naar deze methode? Zoek de groep dan op op facebook: curly forever.

Zijn hier dames met krullend haar, en zijn jullie bekend met deze curly girl method?



1 opmerking:

  1. Interessant om te lezen, de krullen staan je heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!