maandag 16 juli 2018

Skincare routine juli 2018


Omdat ik het altijd interessant vind om de verzorgingsroutines van anderen te lezen leek het mij wel leuk om die van mij met jullie te delen vandaag. Er zitten producten tussen die ik niet/ weinig bij andere bloggers heb gezien en mede daarom leek het me leuk om deze dan ook te delen! Ik gebruik deze routine nu al een half jaar tot een jaar en ik ben er dan nog steeds tevreden mee.

De producten die ik gebruik zijn allemaal parfum vrij.





Make-up verwijderen
Het grootste gedeelte van mijn make-up haal ik weg door met een reinigingsdoekje (roze verpakking van Lidl/ Cien) over mijn gezicht te gaan (niet mijn ogen). Vervolgens ga ik er met een wattenschijfje met micellair water (nivea voor gevoelige huid, paarse verpakking) overheen. 

De mascara die ik nu gebruik is redelijk makkelijk te verwijderen (vergeleken met andere mascara's die ik gebruikt heb). Ik houd eerst een washandje met warm water voor een paar seconden tegen mijn gesloten ogen aan en herhaal dit een paar keer. Hiermee gaat met deze mascara (l'oreal paradise extatic) het grootste gedeelte weg. Vervolgens gebruik ik voor elk oog nog een wattenschijfje met 2 fasen remover van trekpleister (of kruidvat). Deze leg ik wederom op gesloten ogen en houd dit een paar seconden vast. 


Gezicht reinigen en hydrateren
Nadat ik mijn make-up eraf heb gehaald ga ik mijn gezicht reinigen met een reinigingsmelk en tonic van decubal. Dit merk was voor mij eerst nog onbekend, via google ben ik deze producten tegen gekomen en heb ze uitgeprobeerd. Inmiddels heb ik al bijna 2 flessen reiniger gebruikt en ga ik er zeker weer een halen, omdat ik hem gewoon heel fijn vind werken. Het is een melk en geen schuim, dus als je houdt van een schuimreiniger zou ik deze overslaan. Ik haal deze altijd bij holland & barrett als ze in de reclame zijn. 

Als dag- en nachtcrème gebruik ik de enydrial extra emollient crème van Roc. Deze is voor de droge huid en is dan ook best vol. Mijn huid is vochtarm en best droog waardoor ik deze crème fijn vind. Er zitten silliconen in maar daar heb ik zelf geen problemen mee. Vind je het niet fijn om deze te gebruiken of reageert jouw huid hier niet goed op, dan zou ik deze natuurlijk overslaan. Ik haal deze bij de Etos, maar je kan het ook online vinden.


Maskers en exfoliant
Naast de maskers die op de foto staan gebruik ik ook nog witte klei van Argiletz. Deze heb ik niet op de foto gezet omdat ik hier de verpakking niet meer van heb. Dit is gewoon witte klei (kaolin) zonder toevoegingen. Deze meng je met water en dan heb je je smeerbare masker. Deze wissel ik af met de ghassoul klei en de klei poeder van dr. van der hoog. Ik gebruik een klei masker meestal 1-2 keer per week. Nu mijn potje van dr. van der hoog op is wil ik graag wat nieuws proberen, groene klei. Holland & Barrett verkoopt ook kant en klare tubes met witte/rode/groene klei. Dit heb ik eerder gebruikt maar ik vind deze pure klei veel fijner werken. Het heeft ook geen overige ingrediënten en parfum. De witte klei komt van H&B, de dr. van der hoog van Etos.

Als exfoliant gebruik ik al een lange tijd de 2% BHA van Paula's Choice. Deze fles bevat salicylzuur. Dit heeft mijn huid enorm geholpen met opknappen en om hem zo te houden gebruik ik hem nog steeds. Meestal gebruik ik hem een keer of 3 per week. Wanneer mijn huid wat onrustig wordt gebruik ik hem extra. Als je graag meer wil weten over wat salicylzuur doet voor je uit raad ik het je zeker aan om hier wat meer onderzoek naar te doen, ik vond het allemaal heel interessant om te lezen. Omdat ik geen expert ben wil ik het niet verkeerd overbrengen. Ik heb zelf heel veel aan de website van Jetske Ultee. De 2% BHA heb ik besteld op de Nederlandse website van Paula's Choice.


Dit waren alle producten voor mijn verzorging die ik gebruik. Ik wil hier graag nog een serum en een AHA exfoliant aan toevoegen. Mocht een van jullie een fijn en parfumvrij serum weten of heeft iemand van jullie zelf ervaring met AHA/glycolzuur dan lees ik dit graag!

Ik noem natuurlijk een hele hoop merken en winkels maar ik heb geen samenwerkingen en ik heb alle producten zelf gekocht. 






1 opmerking:

  1. Erg leuk om te zien wat je allemaal gebruikt. Je gebruikt mooie producten!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!