donderdag 30 april 2020

Vegetarische saucijzenbroodjes | Recepices



Ik ben gek op de vegetarische saucijzenbroodjes van de Vegetarische Slager. Nu met het coronavirus kom ik minder bij de Albert Heijn en wanneer ik er wel kom zijn ze altijd op, dus ik besloot een poging te wagen en ze zelf te maken. In deze post deel ik dan ook het recept met jullie, ik vond ze erg lekker en ook mijn ouders (die niet vega eten) vonden ze lekker!




Ingrediënten:
- Pakje vegetarisch gehakt, ik gebruikte die van de Aldi
- Rode ui
- 1 a 2 el sambal, ik heb sambal manis gebruikt maar wil je hem lekker pittig gebruik dan de gewone sambal
- 1 a 2 el chilisaus
- Knoflook naar smaak, ik heb 2 teentjes gebruikt
- Peterselie, ik heb die uit een potje gebruikt (ongeveer 1 el) maar verse is nog beter
- 8 tot 10 vellen bladerdeeg, ligt er aan hoe vol  je de broodjes doet 
- 1 ei om de bovenkant te besmeren
- Beetje chilipoeder, paprikapoeder en uienpoeder naar smaak


Laat het bladerdeeg een beetje ontdooien en warm de oven voor op 180 graden (ik heb een hete lucht oven gebruikt). Hak de ui in kleine blokjes en meng het met het gehakt, de sambal, knoflook, chilisaus, peterselie en voeg de kruiden toe. Meng het geheel door elkaar. Pak een bakplaat en leg er een velletje bakpapier op of een siliconen bak mat. Leg het bladerdeeg erop, schep het mengsel erin, vouw het dubbel en prik lichtjes wat gaatjes op de bovenkant. Druk de randjes plat en druk het vervolgens met een vork aan zodat je een soort patroontje van de vork krijgt. Smeer nu het ei mengsel erin en je broodjes kunnen voor ongeveer 15 - 20 min. in de oven.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!