vrijdag 24 april 2015

Het leven als 18 jarig kassameisje | Personal

In de ogen van de maatschappij is kassawerk maar vrij simpel, wordt er geklaagd als er eens een kassameisje geen goede dag zegt en zijn het maar vaak domme meisjes die niks kunnen.

In de realiteit komt er wel wat meer bij kijken dan alleen maar boodschapjes scannen. Ik zeg dan niet dat het echt heeel zwaar is, maar het is soms gewoon vermoeiend. En 4 uur lang zitten zonder je stoel te mogen verlaten is ook niet heel fijn, zegmaar.






Mensen met flauwe grapjes of ik vraag of ze het bonnetje willen hebben 'Ja, mijn vrouw moet het controleren he HAHAAHAHHA' 'Nee, krijg het toch  niet terug van de belasting' 'Nee die mag je aan je muur hangen' 'Alleen als jij je nummer er op schrijft' Of de leuke grapjes als het pinnen geslaagd is 'Krijg ik nu mijn diploma' 'Yeey, geslaagd'
Wanneer je dit zo een 10 keer hoort op een dag denk je ook, haha, nee.

Ik moet elke zondag om 10 uur beginnen dus dan heb je ook van die mensen met zo een lekkere alcohol lucht of die lekker chagrijnig zijn.

Aandachtig het wisselgeld nóg een keer narekenen, want ja ik mag het geld ook zelf houden enzo. Ik snap wel dat ze het narekenen want ik kan natuurlijk ook weleens een foutje maken, maar de toon waarop. 

Gelukkig zijn bijna al mijn collega's heel gezellig om mee te werken en heb je ook wel eens mensen die met een lach aan je kassa komen en een gezellig praatje met je maken. Het is niet het beste werk wat ik me kan wensen maar ach, het kan natuurlijk ook slechter. 

Iemand van jullie ook caissière? Of wat zijn jullie bijbaantjes?






3 opmerkingen:

  1. Vind je schrijfstijl echt heel leuk, fijn om te lezen ook

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha ik heb jaren als student in de horeca gewerkt en ik maak soortgelijke dingen mee. Zo waren er gerechten die apart kwamen, dus in een potje zeg maar en meestal kreeg je dan eerst het nog lege bord, als ik een euro krijg voor elke keer dat iemand als grapje zei: "nou dat ziet er lekker uit" (starend naar het lege bord) dan moest ik nooit meer werken..

    XO Naomi in Wonderland

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha leuk om dingen te herkennen!
    Ik werk zelf al bijna een jaar als kassameisje bij de Jumbo!

    x Beautyvanmij

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!