zondag 14 februari 2016

Het single zijn is soms best fijn | Personal

Omdat iedereen over valentijnsdag bezig is, het niet-hebben van een valentijn, makeup looks en recepten voor deze dag schrijf ik vandaag over het feit dat single zijn soms best wel fijn is.







De laatste tijd heb ik een paar keer gedate, maar elke keer was een jongen te bang zich te settelen. Wilde zijn vrijheid  houden, niet afhankelijk van 1 iemand zijn, mij. Ze wilden maar 1 ding; seks.
Ik heb het daten op een lager pitje gezet, so single ladies put your hands up.


Let's be honest, ik vind het best leuk tijdens een avondje stappen aangesproken te worden door een jongen met een of andere foute openingszin. Gezellig een drankje doen samen, zonder dat hier een tegenprestatie aan vast hangt. Vervolgens ga ik naar huis en kan ik heerlijk in mijn bed vallen, zonder last te hebben van een jongen naast me. Alle ruimte van mijn bed, alleen voor mij. Heerlijk toch?

Verder kan ik lekker doen wat ik wil, waar en wanneer ik wil. Ik ben niemand een verantwoording schuldig. Misschien is dat een van de dingen dat me een benauwd gevoel  geeft. Vaak als ik aan het daten ben met een jongen  en hij heel opdringerig is en wilt weten wat en wanneer ik doe, trek ik me heel snel terug. 

  

Ik merkte altijd dat ik me in relaties best vaak ongelukkig voelde, door het feit dat ik erg moeilijk mensen kan vertrouwen. Ik was altijd erg bang dat ik teleurgesteld zou worden door de gene waar ik zielsveel van hield. Wanneer dit dan gebeurde, werd dat gevoel van vertrouwen alleen maar erger. 

Nu ik weer single ben voel ik me eigenlijk best goed. Ik heb weer rust gevonden, alles weer op een rijtje gezet en focus op wat ik wil. Mezelf op 1 zetten en me niet minder laten voelen door een ander. Ik begin ook minder snel aan een relatie en ik denk dat dat ook goed is voor mezelf. Ik wil  het daten niet meer zo forceren,  het komt wel als het komt. 

Dus lieve mede-single ladies, geniet er van. Volg je dromen, streef je doelen na, ga gezellig uit met je vriendinnen en maak er een feestje van. Daar hebben wij toch geen jongen voor nodig? ;)







2 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven en erg herkenbaar voor me op dit moment. Jezelf ineens op 1 zetten kan best lastig zijn.. Gelukkig is het, als je jezelf weer terug gevonden hebt, alleen maar fijn en word je er alleen maar beter van!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!