zaterdag 13 september 2014

Honey, it's okay to love yourself a little more

Hey lieve lezers, vandaag heb ik voor jullie een inspiral stukje geschreven, ik hoop dat jullie het leuk zullen vinden, enjoy.





Sinds kort (althans ik ken hem sinds kort) bestaat de app ''secret''. Zoals de titel misschien al zegt kun je hier geheimen delen, maar zonder dat iemand weet wie jij zelf bent. Nu is het natuurlijk leuk om hier anoniem (rare) verhalen op te delen, maar bij mij in de buurt wordt dit weinig gedaan. Bij mij in het overzicht staat het vol met namen, van vooral meisjes. Ze worden lelijk, dik, slet, hoer en ga zo maar door genoemd. Meisjes worden tot op het bot afgekraakt en er wordt bijna niks goeds over ze gezegd.


Het is niet normaal hoeveel haat er is in deze wereld, hoe vaak mensen naar beneden worden gehaald omdat ze niet mooi of dun genoeg zouden zijn. Omdat ze anders zijn dan de rest, omdat ze zichzelf zijn. Niemand kan er wat aan doen om hoe ze er uit  zien, maar dat wil niet zeggen dat iemand lelijk is. 


Hoe cliché het misschien ook klinkt, echte schoonheid zit vanbinnen. Misschien ben ik niet de juiste persoon om dit te zeggen want ik ben zelf hartstikke onzeker over mijn lichaam, maar ik begin mezelf steeds meer te accepteren. Ik ben nou eenmaal hoe ik ben en dat mag niemand voor mij veranderen. 


Ik vind mezelf niet wauw, maar ik ben gestopt met het lelijk vinden van mezelf. Ik ben me zelf gaan accepteren zoals ik eruit zie. Je wordt beoordeeld door iedereen om je heen, je wordt beoordeeld waar je bij bent. Er zullen altijd mensen zijn die je niet mogen, mensen die niet aardig zullen doen tegen je. Maar dat ligt aan hen, niet aan jou. Het is hun probleem, niet dat van jou. Accepteer jezelf hoe je bent, want mensen gaan je toch beoordelen hoe je er ook uit ziet of hoe je je ook gedraagt. 


And remember ladies, if people are bringing you down it only means that you're already above them. ♥

Geniet van jullie weekend en tot de volgende keer,

XOXO Laura




4 opmerkingen:

  1. niet onzeker over jezelf zijn!! je bent hartsikke prachtig, maar goed dat je het begint te accepteren, je hebt een geweldige schrijfstijl! ik heb je blog ondekt en voeg je zeker toe aan mijn dagelijkse dosis bloggers..

    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt echt lief om te horen :) Je linkje doet het niet trouwens!

      Verwijderen
  2. Hele mooie quotes! Vooral de één na laatste is mooi :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Secret is ook helemaal geen leuke app! Lekker makkelijk om iemand anoniem helemaal af te blazen, en in het echt niets durven zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!