zondag 21 september 2014

Met het openbaar vervoer gaan is een feestje


Ik reis dagelijks met het openbaar vervoer en breng er dan ook veel tijd door. Die besteed ik door alvast mijn boek door te lezen, te internetten of gewoon lekker te slapen.



Mensen die dagelijks met het openbaar vervoer gaan zullen wel een torenhoge ergerlijst hebben. Nu moet ik zeggen dat ik ook niet alles aan het openbaar vervoer leuk vind. Sowieso vind ik de trein erg duur maar ook erg chill, wanneer je kunt zitten dan. Helaas krijg ik ook geen studentenreisproduct omdat ik een mbo opleiding doe en (nog maar) 17 jaar ben. Ik word altijd rustig als ik lekker kan zitten, muziekje op en naar buiten kijken, heerlijk. Zolang er maar niet iemand naast me komt zitten die niet stil kan zitten en al mijn plek in komt claimen. Nu reis ik dan ook niet verplicht elke dag in de spits waar mensen zowat de trein uitvallen als de deur opengaat, gelukkig.
Wanneer je door eerste klas loopt en alle stoelen leeg zijn maar tweede klas geen lege stoelen te bekennen zijn. Waarom maken ze niet een hele tweede klas trein, want ja wie reist er dan ook eerste klas voor zowat het dubbele?

Nu moet ik zeggen dat staan in een trein wel te doen is, leuk is wat anders natuurlijk, maar staan in een bus is echt een ramp. Ik kan me evenwicht nooit bewaren en val dan ook bijna om bij elke halte waar die stopt, bocht of onverwachts remmen. Wanneer de bus vol zit en je je niet kunt bewegen of goed vasthouden is nog erger. Nu heb ik wel weer een voordeel gevonden aan ver weg wonen, je hebt namelijk altijd plaats in de bus omdat zowat niemand opstapt op de begin halte waar ik opstap.


Soms denkt de buschauffeur laat ik die halte lekker overslaan en dan komt de bus gewoon hélemaal niet. Vooral als het gesneeuwd heeft sta ik wel eens kou te kleunen bij de bus omdat de bus niet op komt dagen.


Ik slaap vaak in de bus of in de trein want ik ben altijd moe als ik met het openbaar vervoer ga. Namelijk of 's ochtends vroeg of na een lange dag school. En dat moment wanneer je je ogen opendoet en je ziet dat een jongen je gewoon aan zit te staren. Ja wat moet je dan daar mee, hij kijkt maar snel weg als 'ie ziet dat ik weer leef.
Soms denk ik zelf wel ahw wat een leuke jongen, maar dan niet wanneer hij slaapt maar gewoon als 'ie z'n ogen open heeft. En als hij dan naar me lacht is m'n dag weer helemaal goed.



Maar lieve mensen bedenk het vanaf een positieve kant, als er geen openbaar vervoer was kon je lekker alles op je fietsje afleggen. Kon je elke dag naar school fietsen naar een stuk waar je met openbaar vervoer al 1 uur over doet. Ik ben blij met het openbaar vervoer ondanks de dingen waaraan ik me kan ergeren, ik zou niet zonder kunnen. 


Wie van jullie reist er nog meer met het openbaar vervoer?

See you the next time, 

XOXO Laura

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!